“adam şi eva în varianta noastră” de Simona Cratel

ce am acuma în faţă, am un nou dezastru, o nouă distopie, cine este acest bărbat obosit, lungit lângă mine, cu faţa în partea opusă, cum se numeşte acest lac pe malul căruia m-ai adus, nu, nu-mi raspunde „lac”, sunt convinsă că are un nume, un nume adevărat, care să sune omeneşte, îmblânzit şi docil, casnic, mai gândeşte-te odată, gândeşte pentru mine şi dă-mi un răspuns cuviincios, nici un lac nu e doar lac, nici un lac nu este doar apa în mijlocul acestei grădini abundente, cum se numeşte asta, când mă împingi să devin femeie, uite cum mă duci în stare să vorbesc despre tine, lucru de care nu m-aş fi văzut capabilă până acum

ce este dragostea, căci eu nu ştiu, este dragoste această îmbrăţişare, acest gest, acest zâmbet, această nelimitată atingere care mă însoţeşte după ce tu de mult te-ai dus, cum poţi şti ce se întâmplă când tocmai în clipa în care lucrurile se întâmplă habar n-ai ce se întâmplă, eşti prea preocupat cu ordinea lor cronologică, să le păstrezi justeţea, miezul raţional, să nu te pierzi în vreun labirint sinistru, iar atunci, cum să ştii cu adevărat când vine dragostea, o poţi evita cu premeditare, o poţi stăpâni, o poţi provoca, să îţi spui: dacă voi ridica acum degetul spre cer se va produce o mare-nvălmăşeală în această biată femeie, i se vor înnoda simţurile într-un nod gordian, nu va mai şti nimic din ce trebuie, i se vor inversa centrii cognitivi, fie ea damnată, a naibii femeie, are sâni şi piele şi păr, şi ochi înşelători, iar dacă ai găsi o crăpătură să te strecori în ea, ai face-o la infinit, descântece, poţiuni, plante neculese de pe câmpuri virgine ale minţii, în văi neumblate şi peşteri neştiute, mi-ai spus: te voi duce într-un loc unde n-a mai calcat nimeni şi nimeni nu va putea vreodată să ajungă acolo, iar eu am spus sună a film horror, iar tu ai răspuns nu şi din punctul meu de vedere

eu am spus atunci: suntem nebuni, dar tu m-ai corectat: suntem adam şi eva goi în paradis, procreând

This entry was posted in eseu.

Leave a Reply

